Primary Advertiser

בונים עתיד בשדרות: אסם השיקה קרן לחינוך טכנולוגי עבור צעירי העיר

בשיתוף אסם-נסטלה

27.3.2024 / 13:42

קרן אסם שדרות מעניקה מלגות בגובה מיליוני שקלים בשנה וצעירי העיר נהנים מהזדמנות למשרות איכותיות. אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה: אסם ושדרות הולכות יד ביד כבר שנים ארוכות, ואנחנו מחויבים לעתיד העיר ותושביה"

אבי בן אסאייג, אורנה גיגי, אלון דוידי, ד"ר רון תומר. יח"צ,
אבי בן אסאייג, אורנה גיגי, אלון דוידי, ד"ר רון תומר/יח"צ

קבוצת אסם נסטלה השיקה השבוע את קרן אסם שדרות להכשרה טכנולוגית ופיתוח התעשייה אשר תעניק עשרות מלגות לתושבי שדרות שמתכננים ללמוד לימודי הנדסה וטכנולוגיה ולהשתלב בתחום התעשייה באזור הדרום. במסגרת אירוע ההשקה הדגיש אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה, את המחויבות ארוכת השנים של אסם ושדרות מזה למעלה מ-45 שנים. "עלינו לשמר את החוסן המקומי ולחזק את התעשייה המקומית. זו בדיוק הסיבה שהקמנו את קרן המלגות שמטרתה, יצירת הזדמנויות לתעסוקה תעשייתית טכנולוגית יציבה בסביבת עבודה מרתקת ומתחדשת תוך שמירה על התעשייה המקומית שלנו." הדגיש.

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים שנכח באירוע סיפר כי "קרן אסם שדרות לחינוך טכנולוגי הינה אחת מהיוזמות המבורכות ביותר באזור בשנים האחרונות. החינוך הטכנולוגי הנו הבסיס לכל תעשייה מצליחה ואני מקווה ומאמין כי קרן זו תכשיר בהצלחה את דור העתיד של התעשייה בדרום בכלל ובפריפריה בפרט. גם אנו בהתאחדות התעשיינים משקיעים משאבים רבים בפיתוח והגדלת היקף החינוך הטכנולוגי בישראל, מתוך הבנה כי אם ברצוננו לראות את התעשייה הישראלית צומחת, עלינו להשקיע בהכשרת כוח אדם במקצועות התעשייה".

אבי בן אסאייג. איציק שוקל,
אבי בן אסאייג/איציק שוקל
מפעל אסם שדרות. וסילי שפרגה,
המפעל הגדול ביותר של הקבוצה שוכן בשדרות/וסילי שפרגה

"קרן אסם שדרות פותחת עבור התושבים מגוון רחב של הזדמנויות תעסוקה לחיזוק התעשייה המקומית"

כבר כשנכנסים למרכז הצעירים בשדרות רואים שיש כאן משהו אחר, לא סתם הוא נחשב לאחד המרכזים המתקדמים והמובילים בישראל. את המרכז שפועל בעיר הדרומית מ-2006 מנהלת דניאל גרינברג, תושבת שדרות בת 32 גאה במיוחד: "מטרת העל שלנו", אומרת גרינברג, "היא מימוש הפוטנציאל של הצעירים בשדרות, בין אם זה בהיבטים קהילתיים כמו פנאי, תרבות ופעילויות סטודנטים, ובין אם השכלה גבוהה, תעסוקה, זכויות ומלגות".

"רוב התעשייה במדינת ישראל נמצאת בפריפריה, ביישובי העוטף בדרום ובצפון הארץ, לא בתל אביב והמרכז", מסביר פני קימלמן, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת אסם נסטלה. "כקבוצה שמחזיקה מפעלים בדרום, כשהמפעל הגדול ביותר של הקבוצה שוכן בשדרות, ראינו חשיבות גדולה בחיזוק יישובי העוטף". המפעל בשדרות מייצר קטשופ אסם, פתיתים, ביסלי, שקדי מרק, מנה חמה, פודינג, רוטבי בישול ועוד מוצרים שכולם אוהבים, כך שכל אחד יכול להבין את חשיבות פעילותו גם בזמנים קשים.

בתפיסה שלנו, חינוך הטכנולוגי הוא חלק מתהליך חיזוק והתעצמות העוטף מחדש, והקרן מביאה מסר של תקווה ויצירת עתיד חדשני ויצרני", אומר קימלמן. הקרן תשקיע מיליוני שקלים מדי שנה במלגות לתארים אקדמיים של מהנדסים, תעשייה וניהול ביוטכנולוגיה, כימיה ועוד, כך שבוגרי המלגות הללו יוכלו להשתלב במשרות נחשקות ואיכותיות בשוק העבודה. בנוסף, קרן אסם שדרות תשקיע במסלולי לימוד מיוחדים לתעודת הנדסאים וטכנאים, וכן בהכשרות מקצועיות בנות מספר חודשים. הקרן תתמוך גם בבתי ספר תיכוניים מקצועיים, כך שצעירי העיר יוכלו לרכוש השכלה טכנולוגית חדשנית עוד לפני השירות הצבאי. בדרך זו, הקרן פותחת עולם תפקידים חדש עבור תושבי שדרות וסביבתה שמצעידים את תעשיית המזון קדימה החל מטכנולוגית מזון, מהנדסי יצור, מהנדסי תפעול ולוגיסטיקה וכדומה."

"התעסוקה ביישובי העוטף היא נושא קריטי, החינוך הוא נושא קריטי, והדור הצעיר הוא מאוד קריטי", אומר קימלמן. "אנחנו רוצים להגיע לפריחה ושגשוג שיהיו גבוהים עשרות מונים ממה שהיה לפני 7 באוקטובר, לא להסתפק בהחזרת עטרה ליושנה. כל גורם במדינת ישראל חייב לראות איך להביא לשגשוג מחודש של העוטף, זה יהיה הניצחון הגדול ביותר שלנו, והחלק של אסם הוא קרן המלגות".
מהמלגות של קרן אסם שדרות יוכלו ליהנות סטודנטים תושבי העיר שכבר לומדים בשנת הלימודים תשפ"ד, וגם סטודנטים הנרשמים לשנת הלימודים הבאה - תשפ"ה. המלגות בגובה 75% משכר הלימוד השנתי. התמורה היחידה שסטודנטים יידרשו לתת עבור המלגה היא תרומה לקהילה בדמות שיעורים פרטיים ושיעורי עזר במתמטיקה, פיזיקה, ומדעים מדויקים בהיקף של כ-40 שעות בשנה.

ד"ר רון תומר. מנחם ואיתי רייס,
ד"ר רון תומר/מנחם ואיתי רייס
מפעל אסם בשדרות אוסם. אוסם,
"אנשים מתחילים להבין כמה הזדמנויות יש בשדרות"/אוסם

הצעירים מתחילים להבין כמה הזדמנויות יש בשדרות

פעילות הקרן היא מקור גאווה לכלל עובדי אסם נסטלה ולעובדי המפעל בשדרות בפרט, עובדי החברה ישולבו בפעילות הקרן כחלק מפעילויות התרומה לקהילה של אסם. מבחינת בוגרי התארים, אין כל התחייבות לעבוד באסם: "אנחנו נקלוט אותם בזרועות פתוחות", אומר קימלמן, "נהפוך בעזרתה את אסם שדרות למקום עבודה נחשק וכמקור גיוס מועדף לעובדים, אך אין מצידם התחייבות לעבוד אצלנו. ההתחייבות שלנו היא להעניק את ההזדמנות לחינוך ללא דאגה כלכלית".

"בשנים האחרונות", אומרת גרינברג, "אנשים מתחילים להבין כמה הזדמנויות יש בשדרות. לא סתם הצעירים שלנו נשארים פה. אבל יותר מזה - סטודנטים שהגיעו לכאן ממרכז הארץ מתאהבים בעיר, נשארים כאן גם אחרי התואר ומחליטים לבנות פה את החיים שלהם. זה לא מובן מאליו שעיר כזו קטנה עם אתגרים כל כך גדולים מצליחה לייצר כל כך הרבה הכשרות והזדמנויות".

"הקשר בין אסם לצעירי שדרות - שותפות ארוכת שנים"

הקשר בין אסם למרכז הצעירים בשדרות לא התחיל במלחמת חרבות ברזל, "והוא יימשך גם הרבה אחריה", אומרת גרינברג. "זו שותפות ארוכת שנים, אבל במצב הנוכחי הבינו באסם שמעבר לכך שהם המעסיק הכי גדול באזור התעשייה שלנו, זה גם הזמן לאחריות חברתית. את האתגרים הביטחוניים כולם מכירים, אבל יש עוד אתגרים שהיו בעוכרנו, שהובילו לכך שקשה לייצר פה מקומות תעסוקה איכותיים. אסם באו ואמרו אנחנו נייצר משרות איכותיות שישאירו את הצעירים בעיר, אבל עוד לפני כן נעזור להם להגיע לשם, נעזור להם להאמין בעצמם ונחזק את תחושת המסוגלות".

את תחושת היכולת והאמונה העצמית מחזקים כבר במרכז. "מגיעים אלינו צעירים בשלב שאין להם אפילו מושג מה הם רוצים לעשות בחיים ולאיזה כיוון ללכת. אנחנו מלווים אותם באופן צמוד עד שהם כבר מגובשים ואומרים לנו שהם לא צריכים אותנו, אם זה לטובת לימודים ואם זה מצאו עבודה", אומרת גרינברג. "כעת, קרן אסם שדרות, מספקת הזדמנויות נוספות עבורם".

את ההוכחה לכך שמתן הזדמנויות איכותיות עובד, אפשר לראות על גרינברג עצמה, ילידת העיר שגרה בה מאז ומתמיד, וגם מגדלת בה את בנה הפעוט. "אני מאוהבת בעיר וכאן אני מגדלת את בני למרות האתגרים".

"זה מתחיל בקהילה מאוד חזקה שמאמינה בהנהגה המקומית שלנו, וההנהגה נותנת בנו אמון. תגידו אתם, עד לפני כמה שנים, מישהו היה מאמין שפסטיבל בירה בשדרות ימשוך אליו עשרות אלפי ישראלים בתיירות פנים? הייתם צוחקים עלי! אבל היום זה קורה, ויש גם מרוץ גדול, ועכשיו מלגת אסם שהיא הכי גדולה ומשמעותית שיש כאן באזור".

"כשהייתי ילדה", משתפת גרינברג, "ראיתי דיווחים על שדרות בטלוויזיה וחשבתי שאני לא אשאר כאן, אפילו קצת התביישתי בכך שאני משדרות. אבל בעשור האחרון העיר פורחת, הופכת כל משבר להזדמנות, במקום להגיד שאנחנו קורבנות של המצב הביטחוני - אנחנו ממנפים זאת כדי לצמוח, והיום אין גאה ממני להיות תושבת העיר".

"כמו שראש העיר שלנו אמר, גם אני חושבת שאנחנו חזקים. רק תנו לנו את הביטחון, ואנחנו כבר נדע להפוך לעיר הכי טובה, מובילה, מתקדמת ופורחת שיש", אומרת גרינברג ומסכמת: "ואז - מי בכלל יוכל עלינו?".

להרשמה לקרן המלגות>>

בשיתוף אסם-נסטלה
  • עוד באותו נושא:
  • אסם
  • שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully